Beboerklagenævnet

Beboerklagenævnet træffer afgørelser i sager om visse tvister mellem lejere og udlejere i almene boliger.

Beboerklagenævnet består af:

  • En formand, som er jurist.
  • To andre medlemmer, der begge er sagkyndige i forhold til almene boligforhold.

Lejere og udlejere i almene boliger og visse almene ældreboliger kan bruge nævnet. Hvis du er blevet uenig med udlejer i en sag, kan en af jer indbringe sagen.

Brug beboerklagenævnet

Nævnet behandler bl.a. sager om:

  • Formalia ved varslede lejeforhøjelser.
  • Vedligeholdelsesmangler.
  • Fraflytningstvister.
  • Forbedringsarbejder.
  • Husordenssager.
  • Forbrugsregnskaber.

Sådan indbringer du en sag

Du skal indbringe sagen skriftligt og vedlægge kopi af nødvendige papirer bl.a. lejekontrakten.

Du kan indbringe din sag til beboerklagenævnet via indbringelsesmodulet på Huslejenævn.dk

Indbring din sag via huslejenaevn.dk

Du kan også indbringe sagen via Digital Post eller brev, men vi opfordrer dig til at anvende indbringelsesmodulet på Huslejenaevn.dk, da det sikrer en mere effektiv sagsbehandling i beboerklagenævnet.

Er du partsrepræsentant, kan du også bruge systemet.

Du skal indbetale 169 kr. i gebyr samtidig med, at du indbringer sagen. Gebyret bedes indbetalt på reg. nr. 7134 konto nr. 1162312  med angivelse af adresse på lejemålet og mærket "BKN".

Det gør beboerklagenævnet

Nævnet træffer afgørelse efter at have hørt sagens parter og evt. besigtiget boligen. Nævnets afgørelse kan indbringes for Boligretten.

 

Beboerklagenævnet

Indbringelse af sag: Huslejenævn.dk

Helsingør Kommune
Stengade 59
3000 Helsingør
Telefon: 49 28 28 28
E-mail: Beboerklagenaevn@helsingor.dk - Send ikke følsomme personoplysninger via mail

Sikker Post

Borger: Send Digital Post
Virksomhed: Send Digital Post